perjantai 28. lokakuuta 2011

Hulluja liikenteessa

Moni autoilija on varmaan elämänsä aikana kironnut miten hulluja ihmisiä on liikenteessä ja miten he vaarantavat muut ja itsensä. Aarne oli juuri tälläinen todella hullu. Hän oli valtansa huipulla, kun hän sai kiusata minua ja muita liikenteessä. Minulla oli ajokortti ja ajoin vielä kuorma-autokortin heti täytettyäni kahdeksantoista ja Aarnella oli vain henkilöautokortti, niin se oli verinen loukkaus hänelle. Hän ei koskaan antanut minun ajaa autoa eli en koskaan hänen kanssaan oppinut autonajoa.

Hän piti valtaa minuun myös sillä tavoin, että en päässyt liikkumaan ilman häntä ja olin hänestä riippuvainen. Auto oli hänen vallankäytön väline, useaan otteeseen hän yritti työntää minut liikkuvasta autosta ulos. Hän nautti kaahaamisesta ja siitä, että minä pelkäsin hänen kyydissään. Hän ei ollenkaan tajunnut vaarantavansa myös oman henkensä, kun hänestä oli niin kivaa pelotella minua ja säikäytellä muuta liikennettä. Hän koki kaikki muut autoilijat vihollisikseen joita piti kiusata.

Jos hän yhtään koki, että joku yritti kiilata tai etuilla häntä, niin hänen piti kostaa. Oli samantekevää mihin olimme matkalla, kun hänen piti jarrutella ja kiusata toista autoilijaa ja ajella auton perässä puolen metrin päässä. Hän saattoi ajella monta kymmentä kilometriä viittäkymppiä satasen rajoituksella, vaan kiusatakseen toisia eikä tahtonut päästää ketään ohitse.

Jos joskus liikenteessä mietitte, että onko joku kuski ihan hullu, niin voin kokemuksella sanoa, että aivan varmasti näin voi olla.

1 kommentti:

  1. Terve Anneli.

    Isäni on aivan samanlainen kaahaaja ja viime aikoina minä ja mieheni emme ole kovinkaan innostuneet menemään hänen kyytiinsä. Auto on hänelle vallan ja kontrollin väline. Hän myös ajaa tosi lähellä toisen auton perässä, ohittelee vaarallisissa paikoissa ja ajaa todella hullun lailla. Eniten kaduttaa, että annoin hänen jatkaa ajokortin pitämistä viisi seuraavaa vuotta.

    Hän on täysin piittaamton omansa, minun ja mieheni hengestä sekä muiden autoilijoiden hengestä. Se on pelottavaa. Hän ajaa jatkuvasti ylinopeutta, esim. 80 km alueella 100 km jne. Kyytiin ei tosiaan tee mieli mennä.

    VastaaPoista