perjantai 16. syyskuuta 2011

Adoptio

Siinä vaiheessa, kun en vielä tiennyt mieheni kaksoiselämästä, ja ruumiini ei enää kestänyt hedelmöityshoitoja, niin suunnittelimme adoptiota. Ihan järjetöntä, että mieheni tuli Pelastakaa Lapset ry:n tilaisuuksiin, ja terapeutin kanssa keskusteluihin, vaikka hänellä ei ollut aikomustakaan adoptoida.

Siinä oli taas kohta josta voin sanoa jälkeenpäin, että narsisti pettää ammattilaisiakin ihan helposti. Eniten käytiin keskustelua miten minä jaksan ja pystyn sitoutumaan adoptioon, koska yrittäjän työ on niin raskasta ja reuma vaati silloin rankkaa lääkitystä. Terapeutti piti Ilkkaa ihanteellisena isänä, koska hän oli jo kertaalleen kokenut elämän vauvan kanssa.

Minulla oli haave pienistä kiinalaisista kaksostytöistä. Olin jo aivan varma, että ne oli jo syntyneet Kiinassa, ja odottivat vain, että me saamme adoptio prosessin loppuun. Siitä tunsinkin kamalaa syyllisyyttä jälkeenpäin, koska koin, että olin jo luvannut näille lapsille, että haen heidät. Ajattelin pitkään, ja ehkä joskus vielä nytkin, että Kiinassa on lapset, jotka olisivat kuuluneet minulle.

Minulle oli täysin käsittämätöntä, että mieheni oli niin selkärangaton, ja tunteeton, että hän kävi minun kanssa adoptio neuvonnassa, ja suunnitteli ihan toisen naisen kanssa lapsia. Sitten, kun tilanne selvisi minulle, ajattelin, että jatkaisin adoptioprosessia yksin. Sekin katkesi siihen, että Ilkka meni selittämään minua hoitavalle lääkärille, että en sovellu äidiksi, ja toivoi, että hän ei antaisi minulle lääkärintodistusta adoptioon.

Minä olin tässä kohtaa heiteltävänä, kuin räsynukke, kukaan ei uskonut minun puheitani, vaan mieheni esitti niin hienosti rooliaan, että vaan häntä kuunneltiin. Hoitava lääkäri ilmeiseti piti häntä kovin vastuullisena miehenä, kun hän tuli kertomaan miten huonossa kunnossa vaimo on liian työn ja rankan reumalääkityksen takia.

Toivon, että tätä blogia lukee mielenterveystyön ammattilaiset ja ottaisivat opikseen, etteivät olisi niin helposti huijattavissa. Tulen vielä moneen otteeseen kertomaan kummallisia tapahtumia, jotka menee täydestä hoitoalan ihmisille.

1 kommentti:

  1. Narsistit ovat haasteellisiä mielenterveysammattilaisille narskujen mahdottoman taitavan muuntautumiskyvyn vuoksi. Jotta narsistin tunnistaa sen kanssa tulee elää tai olla suht pitkässä hoitosuteessa. Olet onnekas, kun pääsit hänestä eroon. Minä en ole niin onnekas, vaan se hullu, joka päätti rakastamalla lue omilla henkisillä kuskannuksilla parantaa alkoholismia ja korostunutta narsistisuutta miehessäni. Nyt meni 10 vuotta... Alkoholismia ei enää ole... muttei ole muutakaan kun 4 lasta, korostunut narsistisuus ja minä palasina... Päätin juuri aloittaa oman blogin myös. :) Anneli2

    VastaaPoista